3.

chillag

Rend

2017. február 14. - chillog

Kaptam anyukámtól egy könyvet "Tiszta öröm - a rendrakás művészete" címmel. Azt gondoltam elsőre, hogy ez valami önismereti dolog lesz. Rakjunk rendet az elménkben, szeressük magunkat, legyünk boldogok stb.

Aztán megláttam, hogy a cím alá odaírták: "képes útmutatóval". Itt már gyanús lett a dolog, és amikor találomra felütöttem valahol a könyvet, ezt olvastam: "szabálytalan alakú felsők hajtogatása", és alatta volt ehhez egy képes útmutató.

2 dolog merült fel bennem teljesen egyszerre:

1. Nekem az összes felsőm szabálytalan alakú!

2. Ez a könyv tényleg a rendrakásról szól.

Ez utóbbi azt jelenti, hogy anyukám 35 évnyi masszív rendetlenségem után sem adja fel a reményt, hogy megneveljen. Egyrészt példás a kitartása, másrészt viszont ennyi idősen már nem valószínű, hogy ilyen drasztikus fordulatot vegyen az érdeklődési köröm.

Amúgy próbáltam nyitott elmével hozzáállni, de a következő tanács viszonylag hamar elvette a kedvem:

A ruhák selejtezésével kell mindent elkezdeni - eddig OK.

Fontos, hogy csak azokat a ruhadarabokat tartsuk meg, amelyek örömet okoznak - hát szoszó, például nájlonharisnya!

Aztán: úgy tudjuk eldönteni, hogy egy adott ruhadarab örömet okoz-e, hogy magunkhoz öleljük, és várjuk a testünk reakcióit, ami majd őszintén megmondja, hogy az adott ruhadarab ON vagy OFF. Ez már a WTF??? kategória - megvan, ahogy ölelgetsz egy fekete zoknit?? Smárolni nem kell vele?

Szóval azért megpróbálom végigolvasni, hátha ragad rám valami, meg amúgy lelkiismeretes gyermeke vagyok édesanyámnak. De zoknit ölelgetni NEM fogok.

A bejegyzés trackback címe:

https://chillag.blog.hu/api/trackback/id/tr8312258306

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

chillout.blog 2017.02.14. 23:19:21

Marie Kondo? En is neki futottam 1 v 2 eve a könyvnek, de olyan ideges lettem a stílusátol, hogy az ötödik oldal utan bevágtam az éjjeliszekrény fiókjába. Par hete láttam a YouTube-on egy videót amiben a módszerével rendberakott lakást mutattak be, es nagyon meggyőző volt a végeredmény. Ugyhogy elővettem ujra, hogy megpróbáljam elolvasni, de meg csak nézegetem távolról.
En zoknit is hajlandó vagyok ölelgetni ha az évek óta tartó harc egy kicsit csillapodik a rendmanias (nem en) es genetikailag rendetlen (en) kozott itthon.

chillog 2017.02.15. 10:10:09

@chillout.blog: Igen, Marie Kondo. A bicskanyitogató stílus mellett, nekem kicsit túlságosan "ezo" vonal. Meg ha én minden ruhát kidobnék, amit nem szeretek annyira, akkor kizárólag kapucnis melegítő felsőim maradnának - ezekben nem lehet dolgozni járni. Óriási piac lehet a rendetlenek piaca - lehet, hogy írni kéne egy könyvet "Fogadd el magad rendetlenül - a rendesek furák" címmel.
(Amúgy a rendesek nem értik, hogy mi nem direkt vagyunk rendetlenek. Ez pedig igenis genetika.)
süti beállítások módosítása